|
Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies. Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Wyłącz komunikat
|
|
|
|
Politechnika Rzeszowska uczestniczy w Programie ERASMUS od roku 1998. W roku 2007 została zmieniona nazwa programu z SOCRATES na UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE. W 2014 roku nastąpiła zmiana nazwy na Erasmus+.
ERASMUS+ jest programem dla szkolnictwa wyższego - skierowany jest przede wszystkim do uczelni, ich studentów i pracowników. W niektórych jego akcjach mogą uczestniczyć także inne instytucje, organizacje lub przedsiębiorstwa, które współpracują z uczelniami.
Kraje uczestniczące w programie Erasmus:
- 27 krajów Unii Europejskiej,
- 3 kraje Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Islandia, Lichtenstein, Norwegia,
- kraj kandydujący: Turcja.
Do udziału w programie Erasmus+ uprawnia szkoły wyższe Karta Uczelni Erasmusa (Erasmus Univeristy Charter), nadawana przez Komisję Europejską. Jest to rodzaj certyfikatu umożliwiający uczelni ubieganie się o fundusze na konkretne działania przewidziane w programie. Karta nadawana jest najczęściej na okres wieloletni.
UCZELNIE biorące udział w prog. Erasmus+ będą miały możliwość:
- prowadzenia wymiany studentów obejmującej:
- wysyłanie studentów na część studiów do partnerskich uczelni krajów uczestniczących i przyjmowanie studentów z tych uczelni (w uczelni goszczącej studenci realizują uzgodniony program studiów trwający od 3 miesięcy do 1 roku akademickiego);
- wysyłanie studentów i absolwentów na praktyki do współpracujących instytucji, firm, organizacji w krajach europejskich na okres od 2 miesięcy do 1 roku akademickiego; uczelnia może także wysyłać swoich studentów na praktyki za pośrednictwem polskiej instytucji specjalizującej się w organizowaniu praktyk za granicą;
- prowadzenia wymiany pracowników uczelni:
- nauczycieli akademickich
- wysyłanie nauczycieli akademickich do partnerskich uczelni i przyjmowanie wykładowców z tych uczelni w celu prowadzenia przez nich zajęć dydaktycznych;
- pracowników niebędących nauczycielami akademickimi - wysyłanie pracowników do partnerskich uczelni i przyjmowanie pracowników tych uczelni w celu umożliwienia im doskonalenia własnych umiejętności;
- organizowania kursów intensywnych - cyklu zajęć dydaktycznych opracowanych i prowadzonych przez wykładowców z różnych krajów dla międzynarodowej grupy studentów;
- udziału w projektach wielostronnych wraz z grupą uczelni z innych krajów uczestniczących; projekty mogą dotyczyć np. opracowywania nowych programów nauczania, w tym - nauczania na odległość, modernizowania uczelni, współpracy z przemysłem itp.
- udziału w sieciach tematycznych Erasmusa.
|
|
|
|
|
|